- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: Tygryski
Realizowane tematy:
1. Moja rodzina
Cele ogólne
• nazywanie i rozpoznawanie wartości związanych z umiejętnościami i zachowaniami społecznymi w rodzinie (miłość, wdzięczność, troska, opieka, bezpieczeństwo, odpowiedzialność za innych, poświęcenie itp.)
• wdrażanie do respektowania norm społecznych wynikających z przynależności do rodziny (normy wynikające z praw i obowiązków dziecka)
• kształtowanie uczucia przywiązania oraz okazywania szacunku i wdzięczności bliskim
• budowanie i wzmacnianie serdecznych relacji ze swoją rodziną
• budowanie wiedzy o tym, co sprawia, że ktoś jest nam bliski, i co robią bliscy, aby było nam z nimi dobrze
• zapoznanie z drukowaną i pisaną literą „D”, „d”
• wdrażanie do czytania sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
• zapoznanie z różnymi rodzajami budynków, nazywanie pomieszczeń w domu lub mieszkaniu i określanie ich funkcji
• kształtowanie umiejętności pisania znaków literopodobnych po śladzie, poznanych liter
• doskonalenie syntezy i analizy słuchowo-wzrokowej, niezbędnej do nauki czytania
• poznanie obrazu graficznego liczby 8
• doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie 8 (w przód i wspak)
• doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami głównymi i porządkowymi w zakresie 8
• doskonalenie przeliczania i porównywania liczebności zbiorów (o tyle więcej, o tyle mniej)
• dodawanie i odejmowanie na konkretach (bez wprowadzenia pojęć dodawania i odejmowania)
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: Tygryski
Miesiąc Wrzesień i Październik to czas na powtórki i utrwalenie dotychczasowego słownictwa
I. Dzieci znają krótkie dialogi:
A: Hello!
B: Hello!
A: What's your name?
B: My name is ..... And you?
A: My name is.... How are you?
B: I'm good, and you?
A: I'm great.
A: Where are you from?
B: I'm from Poland.
A: Where are you live?
B: I live in Wodzisław.
B: Nice to meet you.
A: Nice to meet you, too.
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: Tygryski
I. It’s a pen- nazwy przyborów szkolnych.
Pencil - ołówek
ruler - linijka
book - książka
glue - klej
pencilcase - piórnik
scissors - nożyczki
II. I’m wearing a blue T-shirt- nazwy ubrań.
T - shirt - koszulka
coat - płaszcz
dress - sukienka
shirt - koszula
skirt - spódnica
jumper - sweter
trousers (pants)- spodnie
jacket - kurtka
socks - skarpetki
hat - czapka
shoes - buty
https://www.youtube.com/watch?v=-jBfb33_KHU
https://www.youtube.com/watch?v=1GDFa-nEzlg
III. It’s cold today- opisywanie pogody.
https://www.youtube.com/watch?v=KDE6i_ZZkFU
https://www.youtube.com/watch?v=rD6FRDd9Hew
- Szczegóły
- Super User
- Kategoria: Tygryski
Treści programowe na miesiąc październik
Krąg tematyczny: Taniec jesiennych kolorów
Cele ogólne
Obszar fizyczny
- kształtowanie umiejętności swobodnego, spontanicznego poruszania się w rytm muzyki lub zgodnie z podanym opisem lub narracj
- kształtowanie zwinności, zręczności, szybkości, wytrzymałośc
- wdrażanie do podjęcia zdrowej rywalizacj
Obszar emocjonalny
- rozwijanie zdolności do odczuwania wewnętrznego zadowolenia z dobrze wykonanego zadani
- kształtowanie umiejętności wyrażania własnych stanów emocjonalnych w różnych formach (społecznie akceptowanych) – werbalnych i niewerbalnych
Obszar społeczny
- rozwijanie samodzielności w przygotowaniu przyborów i materiałów do zaję
- wdrażanie do odpowiedzialnego, sumiennego i rzetelnego wykonywania podejmowanych zadań i obowiązkó
- wdrażanie do odpowiedzialnego wypełniania obowiązków dyżurnego